Thursday, May 22, 2008

Donderdag 22.05.08

Mambo! Gisteren rond 13h30 gearriveerd in Dar es Salaam. Zoals de reisgids ‘Dar es Salaam voor Dummies’ het voorschrijft, trachtte ik bij aankomst in de luchthaven het hoofd koel te houden in die oh zo warme en chaotische aankomsthal. Gezien de ‘geloofwaardigheid’ van mijn visum nogal twijfelachtig was en ik hoe dan ook de immigratiedienst moest passeren, besloot ik op zoek te gaan naar de ambtenaar die er het meest onnozel en manipuleerbaar uitzag. Na 30min aanschuiven in een ellenlange rij, gooide ik al mijn charmes in de strijd, en ja hoor….die ambtenaar was écht zo onnozel en manipuleerbaar als hij er uitzag! Visum zonder al te veel vragen afgestempeld: opdracht volbracht!

Kirk ( de nieuwe long-term-volunteer die Marisa vervangt), Ilona (een Nederlandse vrijwilligster) en onze eigenste ‘boona-baana driver’ Aziz, stonden me op te wachten. Op de weg van de luchthaven naar de ‘Green door home’ bezweek ik haast onmiddellijk weer voor de betoverende atmosfeer die er in deze stad hangt. De drukke straattaferelen, de mensen, de geuren, de kleuren…. en de wind die fluisterde: Karibu na Tanzania Magalie!

Hoewel de Boona-Baana office nog steeds diezelfde gezelligheid kent, kon ik er na het droppen van mijn bagage niet snel genoeg weer weg zijn…. want....ik stond natuurlijk te popelen om die tien kleine negertjes terug in mijn armen te sluiten! Vanuit de verte hoorde ik ze al roepen; ‘Magaari’, ‘Magaari’, ‘Magaari’, ‘Magaari’,!!!!!!! Eenmaal bij de Green Door Home aangekomen werd ik eventjes ‘gedegradeerd’ tot klimmuur; het enthousiasme was zooo groot dat ik die lieve schatten letterlijk van mijn lijf moest trekken om in deze hitte nog te kunnen ademen [het is hier 53graden]! Ook het weerzien met mama jeniffer was hartverwarmend. De lieve kleine baby J. kan ondertussen al lopen...nu ja lopen...eerder wiggel waggel en poepboem. De Green door home heeft er ook een nieuwe kapoen, genaamd ‘Gift’, bij. Hij is een echte schat...alleen heeft hij wat last van ADHD...maar swat...

Er zijn nog zoveel dingen die ik wil schrijven maar het internet zit hier echt niet mee...ik vertel jullie morgen meer!

PS; Leentje, we missen je hier echt! De kinderen vragen constant hoe het met je gaat en waarom je er niet bij bent...Ik heb hen gezegd dat je ZEKER nog eens naar Dar komt...! Ah ja...Fred of Frieda is hier ook nog steeds....we hebben hem vanacht letterlijk!!! naar buiten geveegd!

No comments: