Sunday, May 25, 2008

Vrijdag 23mei2008

Bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz……scratch scratch….bzzzzzzzz….scratch scratch……bzzzzz….DE HELE NACHT LANG! Ik vroeg me al af wanneer die muggen zouden herontdekken wat een lekker ding ik wel ben J! Daar gaan we weer…

Anyways…vandaag was, hoe kon het ook anders, een leerrijke én aangename dag. Rond 12h de zoektocht begonnen naar het ‘department of foreign languages and linguïstics’ van de Universiteit van Dar es Salaam (UDSM). Aangezien ik geen idee had waar in Dar dit ongeveer te situeren was, besloot ik een gokje te wagen en de taxichauffeur enkel met de richtlijn ‘The University’ op pad te sturen. Wist ik veel dat die universiteit haast een stad op zich was…. J. Na een hobbelige rit van zo’n 45 minuten bereikte ik het UDSM administratiegebouw waar ik onmiddellijk de weg werd gewezen naar het departement. Ik sprak er ondermeer met Professor Rubagumya, één van dé meesters in mijn studiegebied, die ik volgende week dinsdag ook zal interviewen. Zo fier als een gieter deze man ontmoet te hebben én te hebben warm gekregen voor mijn onderzoek…, verliet ik de universiteit en begaf ik me in de richting van de daladala. Maar, dat was echter niet naar de zin van Mevrouw Adelele. Toen ik deze tot dan toe nog onbekende vrouw aansprak om uit te vissen welke daladala ik precies moest nemen, bood zij mij een lift naar huis aan. Adelele werkt in dienst van de UDSM en zorgt er met haar 4X4 voor dat de juiste brieven bij de juiste departementen terecht komen. Met haar 1m50 kwam ze met nauwelijks boven het stuur uit, maar dat leek voor Adelele geen probleem te zijn. Ze kende de route als geen ander en bracht me in een mum van tijd veilig tot bij Sinza shekilango road.

In de Green Door Home was het ondertussen weer ‘homework time’. Daarna was het tijd voor één van de beruchte… Booty-shaking DANCINGPARTIES! Om de avond af te sluiten keken we nog naar de wekelijkse soapopera op starTV, en daar viel de nacht alweer...

10 comments:

Katrien said...

Hey Mags,

Eerst en vooral nog eens via deze weg: HAPPY BDAY!!!! Dans maar goed met al de kindjes daar en probeer hun heupswingen wat te volgen.

Voor de rest verbaasd dat je al zoveel gepost hebt, of zoveel gedaan hebt vooral. De dagen lijken vréét gevuld.

Barcelona was very nice. Mij geamuseerd met de lezzies, veel gefeest en moet zeggen : het lesbian uitgaansleven is de moeite (hehe verhalen komen later in mail ofzo).

Amuseer je nog schat, tot de volgende post...


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

julie said...

Hi sissie

Nogmaals un feliz cumple!!! Hebben de kinnekes een mooie taart voor je gebakken, of heb je nog nie meegedeeld dat je vandaag jarig bent? In ieder geval fijn te horen dat je onmiddellijk weer uw draaike gevonden hebt. Het klinkt allemaal weer superspannend en we kunnen de aangename sfeer van de greenhouse als het ware voelen tot hier. Je beschrijvingen schetsen een ontzettend mooi beeld van je belevenissen, dus blijf er ons maar mee platbombarderen. We love it!!!
Dikke smakkies

je zusje

Julie

chris said...

High Magalie,

Fijn vast te stellen dat je je al weer lekker thuis voelt. Once Africa , allways Africa.
En nog eens - een hééééél prettige verjaardag.
Paps

chris said...

testje

julie said...

BTW, hamer er maar op door dat Katrien je mailt, want het Barcelona-verhaal is ook best pittig hoor....

groeties

Julie

louise said...

hey magalie,

GELUKKIGE VERJAARDAG!!!!!!!!!!!
ik heb heeln dag aan jou gedacht en nu nog altijd!
we hebben deze middag gekolonist en het was wel spijtig dat je er niet bij was!maar de mensen die daar zijn hebben je zeker ook wel verwend en gezongen voor je!!!

3 dikke smakkers en een dikke knuffel!!!!!!!!!!!

isabel said...

hoi Magalietje

met een dagje vertraging "gelukkige verjaardag !!!!!!"

Gisteren wou mijn computer niet zo goed mee en na een half uurtje was de ruzie met hem zo groot dat ik hem boos achtergelaten heb, met als gevolg geen berichtje naar jou.

Magalie, het is terug zalig om je verhalen te lezen !!! Ik hoop voor ons dat je het kan volhouden en dat je tussen al je andere werk nog een gaatje kan vinden om ons te verwennen met wat leesplezier.

Nog een prettige dag en tot later

dikke kus
Isabel

Inca said...

Dag magalietje!

alles goed daar zo te horen,da is superfijn om te horen!

Een hele happy birthday toegewenst...en dit op een heel unieke 2dagen retard,try and beat me ;).Ik hoop dat je een fijne verjaardag hebt gehad,wij hebben alvast allen aan je gedacht en er ons een beetje in gefrustreerd dat je nummer niet klopte/werkte.

Bon,blij je blog terug te hebben gevonden en we'll keep in touch! Laat maar komen,die verhalen!!!
tallerbeste en nen dikken pieper van ikke

liefs Inca

leentje said...

Hey Magalie,
Hopelijk was 't een fijn verjaardagsfeestje. Heb je nu eindelijk "It Might Be You" gezien of zijn ze ondertussen verslaafd aan een andere soap?
Nog wat vraagjes (voor als je 'ns tijd hebt om te antwoorden)...
Wonen de kinderen nu nog in hetzelfde huis? Kan Samuel al beter lezen? En worstelt Jackson nog zo met wiskunde? Doen de meisjes nog "Don't call me baby"? ...
't Valt zeker niet op dat ik liever ginder zou zijn dan aan m'n paper te beginnen? :)
'k Heb een paar nachten geleden gedroomd van je. Je sprak vloeiend Swahilli! k Moet er wel bijzeggen: met clicks en al (vier jaar univ of niet, in mijn dromen blijven die Afrikaanse talen blijkbaar een pot nat :)) Alleszins, ik hoop dat je je weg ginder n beetje vindt (in vloeiend Swahili of gewoon met wat Engels en veel vrouwelijke charmes), maar dat lijkt wel los te lopen, als ik je blog zo lees.
Heel veel liefs,
Leentje

christine said...

lieve Magalie

blij je belevenissen weer te kunnen volgen. Je hebt er al bergen werk verzet in die korte tijd. Doe zo voort. Zelf heb ik ook niet stilgezeten hoor. Mogelijk heb ik een nieuwe job bij een toffe firma in Sint Denijs (bij Kortrijk). Voor hen mag ik alvast zitten. Zelf heb ik morgen nog een afspraak bij een firma in Wevelgem. Eens zien wat zij te bieden hebben en dan - indien positief - maar hopen dat ik de juiste keuze maak. Ik hou je op de hoogte. Nog veel goede moed en succes in je werk. Dikke kus. Mama